Вие сте тук
Начало > Иновации - Финанси > Условия за регистриране на марка в Патентното ведомство

Условия за регистриране на марка в Патентното ведомство

бизнес

При извършването на регистрация на марка в патентното ведомство има няколко основни правила, с които е необходимо да се запознаете. Те са водещи за това да бъде извършена процедурата съобразно изискванията на институцията. Марките са специална категория интелектуална собственост, която подлежи на регистриране само и единствено, ако отговарят на правилата за допустимост. Накратко не всеки бранд би бил допустим за регистриране особено в случаите, ако вече има наличие на алтернативно признат или почти идентично изглеждащ такъв. Процедурните изисквания на Патентното ведомство не са за пренебрегване и точно поради това е важно да отчетем, че когато предстои да предприемете действия относно регистриране е необходимо да бъдете наясно с изискванията.

Нужно ли е наемането на консултанти?

Навярно се питате дали си струва да се наемат специалисти, които да ви гарантират качествено и ефективно изпълнение на регистрирането на марка. Определено си струва да инвестирате в такива услуги, тъй като това би ви спестило доста тревоги, главоболия и разбира се риск от отказ от страна на Патентното ведомство.

Консултантите можете да разгледате като ваши партньори т.е. експерти, които да се ангажират с цялостното изпълнение на процедурата. Разбира се за прилагането на такива услуги се заплаща съответната такса. На фона на всички онези полезни аспекти, които ще придобиете от регистрацията чрез представители няма как да не споделим, че всъщност става въпрос за:

  • Компетентност;
  • Качество на услугата;
  • Експедитивност;
  • Спазване на процедурните изисквания и критерии;
  • Осигуряване на отлични условия за защита на вашия бранд;
  • Позиционирането ви на пазара така, че да сте разпознаваеми и лесни за откриване от клиентите ви.

Със сигурност си струва да опознаете по-отблизо всички онези факти, които се отнасят до използването на консултантски услуги. Несъмнено по този начин ще имате сигурността, че сте спазили процедурата както и ще можете да си гарантирате правилен подход за развитие на вашия бизнес.

Принципи и стъпки за регистриране на марка в патентното ведомство

марка

На пръв поглед може да ви изглежда лесно попълването на заявка и подаването в Патентното ведомство. Осигуряването на необходимия пакет документи, които придружават заявката обаче не са за пренебрегване. Предприемачите често се сблъскват с проблеми, които се отнасят именно до това да бъдат набавени изискуемите от ведомството книжа и точно поради това се оказва изключително решаващо именно използването на консултантски услуги.

Основните принципи за регистриране на марка са свързани с:

  • Анализ за допустимост т.е. дали марката, която желаете да регистрирате е свободна;
  • Възможности за утвърждаване на бранда ви на пазара т.е. има ли работеща маркетингова стратегия, която да следвате;
  • Такса, която следва да бъде заплатена при подаване на заявка за регистрация според тарифата на патентното ведомство;
  • Коректно попълване на заявка;
  • Провеждане на наблюдение на марка;
  • Срок на валидност и други.

По всички тези въпроси можете да се доверите на вашия консултант. Не случайно споделихме, че когато става въпрос за точно такъв тип услуги то не бива да ги пренебрегвате, защото в крайна сметка именно на тях можете да разчитате за коректно и сигурно подадена в Патентното ведомство информация.

Кои са най-предпочитаните консултантски услуги?

Хубавото при този вид услуги е, че като предприемач можете да избирате кои са приложими спрямо вашия бизнес. Не всеки тип марка има нужда от наблюдение и управление, което реално изключва използването на точно този тип услуги. Може би като един сериозен ориентир, който би бил определящ за развитието на бранда ви са следните консултантски услуги, от които можете да се възползвате:

  • Консултиране относно процедурата по регистриране на бранд;
  • Избор и проектиране на дизайн на лого;
  • Изготвяне на заявка, която се подава във ведомството;
  • Извършване на проверки за допустимост;
  • Наблюдение на брандове;
  • Проследяване сроковете за валидност;
  • Напомняне за заплащане на годишната такса за поддръжка на марка;
  • Предоставяне на процесуална защита при ситуации, които налагат използването на марката ви неправомерно и други.

Сигурно е, че това е процес, при който имате причина да предприемете адекватни действия и да се възползвате от такива услуги, които биха ви спестили време, усилия и пари. Точно предвид това е нужно да направите анализ на екипите, които предлага такива и да прецените коя от тях би била полезна на бизнеса ви.

Top